met online bureau seeyo

Doe de seeyo quickscan

SEO diensten: goed gevonden worden met uw eigen website

Heeft u zelf al eens gezocht met Google naar producten en diensten die u levert en dus ook zou kunnen leveren aan nieuwe klanten? Op welke pagina komt uw bedrijf  tevoorschijn in de zoekresultaten? Wilt u beter gevonden met uw eigen huidige website? Wij kunnen u adviseren hoe: helder en duidelijk zonder ingewikkelde vaktaal. Over het algemeen geldt dat de volgende onderdelen belangrijk zijn voor het goed vindbaarheid maken van een website:

  •  de structuur
    • kunnen bezoekers makkelijk vinden wat ze zoeken?
  •  de techniek
    • is de techniek waarmee uw website is gebouwd zoekmachine vriendelijk?
  •  de inhoud
    • biedt uw website relevante informatie waar u graag op gevonden wilt worden?
    • is er voldoende over het onderwerp te lezen?
    • maakt uw website gebruik van META-tags en bieden deze ook een relevante inhoud?
  •  de waardering
    • hebben andere relevante websites een link geplaatst naar uw website?
      (ook wel link building genoemd)
    • zijn dit voor uw onderwerp ook relevante websites?
      link building is, op de juiste manier toegepast, altijd zinvol maar niet altijd noodzakelijk voor het gewenste resultaat.

Het verbeteren van de vindbaarheid is een continue proces, er komen steeds nieuwe websites bij, zoekmachines veranderen regelmatig hun spelregels en ook uw concurrenten zitten doorgaans niet stil.

Wilt u weten wat qua vindbaarheid nog aan uw website kan worden verbeterd? Doe onze seeyo scan. Wilt u na de seeyo scan de vindbaarheid uw website verder optimaliseren? Wij nemen graag contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

Seeyo herschrijft uw eigen teksten naar webteksten die goed gevonden worden

Wanneer uw potentiele klant op het internet zoekt naar producten of diensten die u kunt leveren, wilt u graag gevonden worden op basis van de door de potentiele klant ingevoerde zoekwoorden. Seeyo weet uit jarenlange ervaring hoe je teksten schrijft die goed gevonden worden: door het toevoegen van relevantie (ook wel genoemd: SEO-teksten).

Vragen die we onder andere stellen zijn: komen de (zoek)woorden waarop u graag gevonden wilt worden wel voor in uw teksten? Wordt er voldoende informatie gegeven over deze zoekwoorden die voor u belangrijk zijn? Een zoekmachine ziet uw website anders dan een menselijke bezoeker. Een zoekmachine moet aan de context van de woorden op uw pagina bepalen hoe relevant uw website is voor deze woorden. Het spreekt voor zich dat een website waarop de gewenste woorden niet voorkomen, automatisch ook niet snel gevonden zal worden op deze woorden

De kunst van SEO-teksten schrijven is een goede balans te kunnen vinden tussen de leesbaarheid en de vindbaarheid van teksten. Stel u heeft een hoveniersbedrijf in Amsterdam en u wilt meer aanvragen genereren voor het snoeien van bomen.
Dan zullen de volgende zoekwoorden in de tekst verwerkt moeten worden: bomen, snoeien, Amsterdam. Uiteraard moeten deze gewenste zoekwoorden terugkomen in de tekst. Maar de vraag is hoe. Het schrijven van goede SEO-teksten is een vak.

Naast SEO teksten leveren we u ook “de kenmerken” die horen bij de webpagina waarop de tekst wordt geplaatst. Dit zijn de zogenoemde META-tags.
META-tags zijn onderdelen op een webpagina die een zoekmachine mede gebruikt om een positie toe te kennen aan de zoekresultaten. Deze zijn voor het verbeteren van de vindbaarheid van de webpagina dus van ook van belang.

Wat zijn de kosten van het herschrijven van uw teksten naar webteksten die goed gevonden worden?

De kosten voor het opstellen van een zoekmachine geoptimaliseerde webtekst, inclusief het opleveren van de META-tags, zijn afhankelijk van de mate waarin over het onderwerp moet worden geschreven om goed vindbaar te worden. Wilt u graag een gerichte offerte ontvangen, wij nemen graag contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

Wat zijn META-tags?

Goed gevonden worden vraagt naast een zorgvuldig gebalanceerde SEO-tekst ook het juist invullen van de zogenoemde META-tags, deze bestaan uit:

  • Title: titel van de webpagina, zichtbaar links bovenin de tab van de webpagina
  • Description: korte omschrijving van de pagina. Deze omschrijving zie je terug in de zoekresultaten
  • Key-words: opsomming van gewenste zoekwoorden, overeenkomstig de SEO-tekst Deze zijn voor de bezoekers van de website overigens niet zichtbaar.

Quote opdrachtgever seeyo
”Onze website is op voor ons belangrijke zoekwoorden nu eindelijk wel goed vindbaar. We zijn zelf een lange tijd bezig geweest om de vindbaarheid te verbeteren maar zonder resultaat. Seeyo stelde voor om een zogenoemde landingspagina in te zetten: een extra webpagina die wordt toegevoegd aan onze eigen website met een zoekmachine geoptimaliseerde tekst. De tekst die voor deze landingspagina is geschreven, is naast goed vindbaar ook prettig leesbaar gebleven.”